top of page
Goodname Pressbild2.png

Om oss

Goodname är en nystartad men rutinerad byrå med stort hjärta.  Grundarna har jobbat med Sveriges största varumärken och vunnit priser världen över. Mina och Anders vägar korsades första gången på den prisbelönta contentbyrån OTW.  Anders var då VD sedan flera år och Mina en ny kreativ talang som utvecklade och drev OTW's sociala medier-erbjudande. Tillsammans bildar vi en stark duo med vass strategisk kompetens, kreativ höjd och en precis lagom dos av galenskap.

 

Goodname startades senhösten 2022 och har sedan starten hjälpt varumärken med  marknadsföring och employer branding, företrädelsevis på sociala medier. 
Uppdragen har varierat från strategisk rådgivning och föreläsningar till nystartade TikTok-konton och stora produktionsupprag för en stor bredd av uppdragsgivare. Bland byråns kunder finns varumärken som OLW, Lyko, Atrium Ljungberg, Tre och Actic.

VD & medgrundare

Mina Fagerfjäll

Mina Fagerfjäll är den moderna kreatören som är minst lika passionerad kring data och effekt som kreativ höjd. Minas hjärna går som varmast när hon hittar och testar nya obeprövade lösningar genom att kombinera olika marknadsföringsprinciper och insikter – gärna på helt oväntade plattformar. Hon brinner för affärsutveckling och varumärkesbyggande med stark kommunikation som verktyg.

 

– Jag har en omättlig tro på att alla varumärken kan hitta ett så pass starkt reason-to-speak att de kan bygga en engagerad publik som vill spendera kvalitativ tid med dem. Så länge idé och utförande är förankrat i målgruppsinsikter, algoritmer och användarbeteende på de valda plattformarna. Om en kille som rengör bassänger på TikTok kan få 13 miljoner följare, kan alla hitta sin publik. 

 

Minas stora dröm har så länge hon kan minnas varit att driva en kreativ byrå. Resan började med en civilekonomutbildning inom marknadsföring vid Stockholms universitet och Seoul National University. Efter examen har hon hunnit arbeta som formgivare, social media manager, projektledare, producent och kreatör på bland annat Social Industries och OTW.

 

Senast kommer hon från rollen som Creative Director på Splay One där hon framförallt förfinat expertisen inom Youtube, TikTok, Influencer Marketing och att nå fram till den kluriga målgruppen Gen-Z. I Minas prisbelönta portfolio finns allt från nytänkande influencer-rörelser, framgångsrika YouTube-serier och TikTok-konton till konverterande sociala medier kampanjer. 

 

Hennes främsta kompetensområden ligger inom strategisk content marketing, rörlig produktion och hur varumärken och influencers lyckas i samtliga sociala kanaler.

Strategiansvarig & medgrundare

Anders Rask

Anders Rask är en strategisk kommunikatör med många prisvinnande projekt på sitt CV. Han gillar de omöjliga problemen och älskar oväntade lösningar.

​

Han är en känd byråledare och ledde under många år contentbyrån OTW till framgångsrika resultat. Han har också varit strategidirektör för mediekoncernen Aller media där han även ledde byrånätverket Ahead. 

​

– Jag har jobbat på och med många stora byråer och lett stora organisationer. Med Goodname vill jag plocka bästa från mina tidigare erfarenheter och tillsammans med Mina skapa en ny typ av byrå. En vassare, snabbare uppstickare som utmanar de traditionella byråerna.  Jag och Mina kompletterar varandra otroligt bra och jag är så glad att över vi startat Goodname tillsammans.
 

Anders intresserar sig extra mycket för strategisk kommunikation och employer branding – en disciplin som han tycker får för litet kärlek.

– Employer branding får för lite fokus hos både byråer och hos kunderna. Det är en fråga som ofta hamnar hos HR trots att beställarkompetensen finns hos kommunikation/marknad. Det är stora värden som står på spel och då bör man toppa laget, ta in lika vassa konsulter som man gör för sina reklamkampanjer.


Han brinner också för hållbar och kostnadseffektiv kommunikation, särskilt i sociala medier. Kortsiktiga priskampanjer eller varumärkesbyggande herofilmer?


– Man måste kunna göra flera saker samtidigt. Kortsiktiga kampanjer riskerar att erodera varumärket även om de konverterar för stunden. De stora varumärkesbyggande filmerna är ju roliga att göra men de är svåra att effektmäta och det enda de konverterar fram är Guldägg. Valet mellan performance och varumärkesbyggande är ett falskt val. Vi vet att man kan göra båda saker samtidigt genom smartare kampanjer. Det ger bättre ROI och starkare varumärken i längden.

bottom of page