top of page

våra case

Lyko <3 Idol
I samband med Lykos sponsorskap av Idols 20-årsjubileum fick Goodname uppdraget att skapa ett underhållningskoncept för Lykos sociala kanaler.
Goodname skapade en filmserie där programledare och artister från Idols historia möter Maria Jähkel (makeup artist) och Sofia Trotz (hair stylist).
Maria och Sofia har jobbat bakom kameran på Idol i massor av år och sett till att både jury, deltagare och programledare fått den glow de förtjänar.
I Goodnames filmserie är de framför kameran. I 18 fartfyllda filmer återskapas idolminnen, klassiska looks och känsliga frågor ställs.
Gäster i programserien är Linnea Henriksson, Anis Don Demina, Alexander Kronlund, Amie Bramme Sey, Ida Hallqvist och Amwin (Amanda Winberg).
Filmerna publiceras på Lykos TikTok och Instagram
Goodname skapade en filmserie där programledare och artister från Idols historia möter Maria Jähkel (makeup artist) och Sofia Trotz (hair stylist).
Maria och Sofia har jobbat bakom kameran på Idol i massor av år och sett till att både jury, deltagare och programledare fått den glow de förtjänar.
I Goodnames filmserie är de framför kameran. I 18 fartfyllda filmer återskapas idolminnen, klassiska looks och känsliga frågor ställs.
Gäster i programserien är Linnea Henriksson, Anis Don Demina, Alexander Kronlund, Amie Bramme Sey, Ida Hallqvist och Amwin (Amanda Winberg).
Filmerna publiceras på Lykos TikTok och Instagram

Lykos globala sociala medie-strategi
Lyko ville uppa sitt game i sociala medier och få en ny strategi på plats. I en pitch där svenska och internationella byråer var inbjudna vann Goodname prestigeuppdraget att skapa en ny global strategi för Lykos sociala medier. I en serie av intervjuer och workshops etablerade vi nuläge och utmaningar. Tillsammas med Lykos styrgrupp skapade vi sedan en skalbar och hållbar strategi för Lykos sociala närvaro. Strategin rullades ut under q2 2024 och har gjort avtryck både i hur Lyko arbetar och det innehåll som produceras. Heja Lyko!

Livet på 3
Tre satsar på employer branding med sociala medier som utgångspunkt. Tre hade jobbat med TikTok som kanal sedan 2022 och sett goda resultat – men ville växla upp ytterligare.
Goodname fick uppdraget att ta fram en ny strategi för satsningen och att sköta den löpande produktionen. På kontot @Livetpa3 visar vi upp en underhållande och ärlig bild av hur det är att jobba på tre. Filmerna har haft stor räckvidd och resulterat i att Tre stärkt sitt employer brand och lockat nya medarbetare till sig.
Goodname fick uppdraget att ta fram en ny strategi för satsningen och att sköta den löpande produktionen. På kontot @Livetpa3 visar vi upp en underhållande och ärlig bild av hur det är att jobba på tre. Filmerna har haft stor räckvidd och resulterat i att Tre stärkt sitt employer brand och lockat nya medarbetare till sig.

OLW på TikTok
OLW ville föryngra sin publik med TikTok som plattform. I en byråpitch vann Goodname uppdraget att ta fram en strategi för kontot och hantera produktion, publicering och community management. Med OLW:s devis “Livet med en nypa salt” som kompass har Goodname skapat en stor mängd underhållande filmer som fått kontot att växa om alla OLW:s konkurrenter.
Filmerna har setts miljontals gånger och haft en ovanligt hög engagemangsnivå. Som grädde på moset har filmerna gått väldigt bra på Instagram också, vilket både ökar ROI på OLW:s investering och gör att nya målgrupper nås.
Filmerna har setts miljontals gånger och haft en ovanligt hög engagemangsnivå. Som grädde på moset har filmerna gått väldigt bra på Instagram också, vilket både ökar ROI på OLW:s investering och gör att nya målgrupper nås.

Lennart - A cheezy story
I en period där konkurrensen inom ostsnacks-segmentet växer ville OLW visa att deras Cheez Doodles® är det svenska originalet. Goodname fick i uppdrag att ta fram ett koncept för att belysa detta samt öka preferensen för OLW Cheez Doodles®.
I flera filmtrailers och två scener från en påstådd långfilm berättar vi historien om Lennart Skoglund som 1968 tog ostbågen till Sverige, en minst sagt krokig historia. Filmerna publicerades och annonserades på TikTok, Instagram och Youtube.
I flera filmtrailers och två scener från en påstådd långfilm berättar vi historien om Lennart Skoglund som 1968 tog ostbågen till Sverige, en minst sagt krokig historia. Filmerna publicerades och annonserades på TikTok, Instagram och Youtube.

Quantic insight
Med hjälp av AI har Quantic insight skapat en plattform för diskussioner mellan tränade AI-personas och människor som vill nå längre i sin karriär. Goodname fick uppdraget att producera hundratals intresseväckande filmer med syfte att starta konversationer och att ge Quantic insight en thought leader position inom sitt område.
Med ämnen som varierade från finans och AI till populärkultur och ledarskap skapade Goodname grafiskt intensiva och intressanta filmer för TikTok och Instagram.
Med ämnen som varierade från finans och AI till populärkultur och ledarskap skapade Goodname grafiskt intensiva och intressanta filmer för TikTok och Instagram.

Actic
Goodname har hjälpt gymkedjan Actic med allt ifrån anpassning av grafisk profil till produktion av reklamfilmer. När Actic kontrakterade Sarah Sjöström som ambassadör fick Goodname uppdraget att ta fram koncept, manus och att producera filmerna.
Här tog vi fasta på att Sarahs simkarriär faktiskt började i pool som tillhörde Actic.
Vi har också hjälpt Actic med medlemsrekrytering, lansering av sitt digitala träningsverktyg, den nya gamificationplattformen Activate och mycket mer.
Här tog vi fasta på att Sarahs simkarriär faktiskt började i pool som tillhörde Actic.
Vi har också hjälpt Actic med medlemsrekrytering, lansering av sitt digitala träningsverktyg, den nya gamificationplattformen Activate och mycket mer.

Smash på TikTok
När Smash® bröts loss från OLW för att bli ett eget varumärke fick Goodname uppdraget att starta igång deras nya sociala kanaler och kickstarta produktionen av filmer. Med en approach att skapa en god blandning av underhållande filmer får vi den perfekta kombinationen av sött, salt och sprött.

OLW på Melloturné
OLW har sponsrat Melodifestivalen i över 20 år. 2024 ville man ta ut sponsorskapet i sina sociala medie-kanaler och nå en yngre publik. Goodname .fick uppdraget ta fram ett koncept för att aktivera sponsorskapet med TikTok som främsta kanal. Resultatet blev en roadshow med Hampus Hedström som programledare, producerad av Goodname. I en serie filmer fick vi följa med Hampus när han besökte festivalstäderna med sin OLW-pimpade buss. På varje ort löste Hampus olika uppdrag och träffade massor av människor.
Filmerna från OLW:s Melodifestivalturné har setts över x miljoner gånger och skapat massor av engagemang över en bred målgrupp.
Filmerna från OLW:s Melodifestivalturné har setts över x miljoner gånger och skapat massor av engagemang över en bred målgrupp.

Burgsviks group
Restaurangkoncernen Burgsvik Group har en blandning av anrika kulturrestauranger och nya spännande krogar i sin portfölj. Goodname har hjälpt till med strategi och produktion för Djurgårdsbron, Skansen, Frippes, Dramatenterrassen och lanseringen av The Bull and Bear Inn. Innehållet har hjälpt restaurangerna att nå ny publik med Instagram som plattform. Vår produktion har varierat från stillbildsplåtningar till videoformat och stories, alltid med fokus på mat, umgänge och upplevelse.

Lyko community
Lyko har alltid satsat på communityt hos deras kunder. När deras app skulle få sig en rejäl uppdatering som ytterligare fokuserar på communityt fick Goodname uppdraget att producera flera filmer för nylanseringen. Resultatet blev över 10 videor in app och 4 grafiktunga hero-filmer som skulle väcka uppmärksamhet för appen.

OLW Snacksival
Under sommaren 2024 ville OLW aktivera sina festivalsponsorskap ytterligare. Med kampanjen “Snacksival” som bas fick Goodname uppdraget att ta vidare aktiveringen till TikTok och Instagram. Vi satte William Jonsson och Hampus Hedström som reportrar och besökte Way out West, Rix FM festival och Rockbjörnen för att göra det vi gör bäst, hitta på trams framför kameran. Resultatet blev 16 engagerande filmer på TikTok och Instagram!

Atrium Ljungberg
Ett av Sveriges största fastighetsbolag, Atrium Ljungberg ville skapa ett mervärde för hyresgästerna i deras gallerior Sickla, Mobilia och Gränbystaden. För att föryngra målgruppen, locka besökare och placera sina gallerior top of mind fick Goodname uppdraget med strategi, uppstart och löpande produktion för galleriornas olika TikTok-kanaler.
Under första året producerade vi över 100 filmer som alla utspelar sig i de olika galleriorna. Målet är alltid att skapa underhållande filmer som på ett eller annat sätt tilltalar delar av målgruppens intressen, vilket vi har lyckats med av engagemanget att döma!
Under första året producerade vi över 100 filmer som alla utspelar sig i de olika galleriorna. Målet är alltid att skapa underhållande filmer som på ett eller annat sätt tilltalar delar av målgruppens intressen, vilket vi har lyckats med av engagemanget att döma!

Legendifer x Ballerina
För att boosta Ballerinas TikTok-konto. Vi satte Jennifer Milo framför kameran som vår programledare och bjöd in fyra mindre men igenkända profiler från Tiktok-scenen. I Filmserien låter vi Jennifer använda sig av sina gästers erfarenheter för att skapa den ultimata filmen för Ballerinas TikTok. Om hon lyckades? Kolla själv nedan!

Vi som älskar 90 & 00-talet
Sveriges kanske gladaste festival, Vi som älskar 90 & 00-talet sprider varje år god stämmning i tre olika städer. Goodname har uppdraget att varje år skapa engagerande filmer för festivalens sociala medier som lockar nya och gamla besökare. I ett klassiskt reporterformat pratar vi med gäster, artister och tar tempen på festivalen. Goodname älskar 90 & 00-talet!

Morjas på TikTok
Det svenska skovarumärket Morjas är på en internationell tillväxtresa. För att nå nya målgrupper globalt ville man satsa på TikTok. Goodname fick uppdraget att ta fram en TikTok-strategi och att producera de första filmerna på kontot.
De första filmerna tog avstamp i populärkulturella fenomen och trender där Morjas har en reason-to-speak. I “Dress like a TV-show: Succession”, timeade vi den rådande hypen kring TV-serien och knöt an serie till Morjas värld.
Se några av filmerna nedan!
De första filmerna tog avstamp i populärkulturella fenomen och trender där Morjas har en reason-to-speak. I “Dress like a TV-show: Succession”, timeade vi den rådande hypen kring TV-serien och knöt an serie till Morjas värld.
Se några av filmerna nedan!
bottom of page