top of page

Goodname ❤️ Picadeli



Picadeli satsar på sociala medier med hjälp av Goodname. Med engagerande innehåll för TikTok och Instagram ska man nå och engagera nya målgrupper.

Picadeli vill nå nya målgrupper och gör en storsatsning på sociala medier. Efter en byråpitch vann Goodname det hedersfyllda uppdraget att stärka Picadelis varumärke i sociala medier.

– Vi valde Goodname som contentbyrå på grund av deras nytänkande och lekfulla arbetssätt, kombinerat med en lyhördhet för våra behov. Vi sökte inte en extern byrå – vi ville ha en förlängning av vårt team som producerar och levererar enligt våra överenskommelser. Vi har precis börjat samarbetet men kan konstatera att detta bara är början på en framgångssaga. Det känns tryggt och inspirerande, säger Frida Bresander, marknadschef Picadeli Sverige

De första filmerna från samarbetet har tagits emot väl på både TikTok och Instagram. Lanseringsfilmerna där Simon Abramsson testar lunchdate i lek med datingsåpor, “Lunch is blind” och “Salladskommentatorn” där han likt en sportkommentator kommenterar salladsval har fått stor organisk spridning.

– Vi är glad och stolta över att Picadeli valde oss. Picadeli är ett spännande varumärke med ett starkt syfte, att demokratisera hälsosam snabbmat, en sallad i taget. Den resan vill vi gärna bidra till, en film i taget, säger Mina Fagerfjäll, Vd Goodname.

 
 
 

Comments


bottom of page