I början av året gick OLW ut i pitch för att välja TikTok-byrå. Den nystartade byrån Goodname vann det prestigefyllda uppdraget, i konkurrens med svenska och internationella byråer.
Under 2023 har snacksjätten OLW som målsättning att bygga närvaro på TikTok som en del av sin övergripande kommunikationsstrategi. Syftet med att implementera TikTok är att driva och stärka OLW som varumärke, vara tillgängliga för befintliga målgrupper och nå nya.
– Precis som pÃ¥ vÃ¥ra andra sociala kanaler ska vi finnas pÃ¥ TikTok för att hjälpa vÃ¥r publik att sänka sina axlar och le lite bredare. Vi stÃ¥r för en kravlös njutning där livet är lite härligare och festligare. Vi har valt att satsa pÃ¥ TikTok för att det är en stor, snabbväxande plattform där vÃ¥ra kunder finns men ocksÃ¥ för att det är en kanal där underhÃ¥llning och humor premieras – och det passar vÃ¥rt varumärke perfekt säger Ebba Freidenvall, Digital & Social Media Manager pÃ¥ OLW.
I en pitch där både svenska och internationella byråer deltog stod Goodname som segrare. – Vi är såklart stolta och ödmjuka inför uppgiften att få förvalta ett så älskat varumärke som OLW på världens snabbast växande underhållningsplattform. OLW vill satsa på underhållning och humor och vi har massor av idéer på hur vi kan ta ut detta på TikTok. Det här är en drömkund för oss, säger Mina Fagerfjäll, Vd på Goodname. – Vi valde Goodname utifrån TikTok-expertisen och byråns talang för att alltid hitta underhållningen och den roliga vinkeln, oavsett uppdrag. De var det självklara valet, till slut, säger Ebba Freidenvall på OLW.
Goodnames uppdrag för OLW har redan inletts och de första produktionerna släpps på TikTok från och med maj.